Korean learning journey!

안녕하세요 ㅎㅎ ^^ 모두 잘 있어요? I hope you are all well :D

I couldn’t think of a post title but the title is alright…I guess?! :)

Today is a Sunday and I am going through notes I made the previous week and revising ; reading and looking over some issues I had (few though!!!) and I kinda realised I missed a bit of stuff and there is a few things (grammar mostly) that is making me a bit stuck ^^ right now I am actually wishing I didn’t go through the whole of last week watching Nikita continuously instead of study my oh! so precious 한국어 then maybe I wouldn’t have forgotten a few things ㅎㅎ

My !@#$%^&* short-memory ^^ wish I had an eidetic memory haha that would be the greatest tool in learning a language on your own ^^

Easy guess means I just have to read over the notes and get it all in my head all over again …it’s actually really frustrating when I have to restart like this with something I have been doing. I don’t plan it but sometimes I think it’s a helpful idea you learning twice which seems like such a bore but who knows maybe in the long-term of things its healthier ㅋㅋㅋ (I highly doubt it though!?)

Just going to read and study a lot even though time is getting limited with me now going to a class daily for an hour at 10am then more schoolwork on top of that I will be doing as much as I can when I can ^^ if I think about everything that needs doing I really won’t get it all done, so just going with it is much better :)

New rules!!! my Mom has asked me to start working a little bit harder with my schoolwork instead of doing rush-jobs just to get it done and study Korean she made it clear to me that if I study my schoolwork hardcore then less effort would need to be put in and I could have more time to study my Korean :) I just don’t know how to do that actually…..HELP ME!!! so time management has to be looked into ^^!!

Schedule for study maybe…certain times that just belong to 한국어 공부 ^^ I usually study for 2-3 hours on a good day so maybe between 5pm – 7pm would be sufficient for me then I don’t have to worry about “squeezing” it in to my life it will just remain a part of life which it has become over time ㅋㅋㅋ

ㅎㅎ its a plain photo of whats in-front of me!! ^^
ㅎㅎ its a plain photo of whats in-front of me!! ^^

I also have about 5 emails to reply too ㅠ.ㅠ why did I let things pile up like this?! I throw myself into a deep hole and I wonder why I didn’t go with a ladder to climb out HAHA!! my metaphors are shit :)

BYE.BYE ^^

4 thoughts on “Korean learning journey!

  1. I do have the same predicament—time management. I have a lot of readings to do yet I’m here in youtube watching We got married. Now I must do all my school work so that I will have time to study Korean tomorrow morning

    1. It’s a hard spot to be I know right now I just woke up (5 am) to study for a few hours before I have a class at 8:30 Dx

      Haha! “우리 결혼했어요” 잘 보세요 ㅎㅎㅎ :)

  2. If wordpress says that I started following you, it’s because I dunno how to use the app on my tablet. It’s so weird (BB playbook- you don’t want it).

    I’m in the same boat as you right now. I gotta review notes, go back, add stuff, review some things and get on track again (mainly for Japanese since I banned myself from it for a while to study Korean). I hate feeling like I’m restarting something because it feels like I’m not moving. I like advancing. Staying in one spot makes me sad. I need adventure and challenges and movement. XD But hey, if it’s needed, it’s needed. It’s better to go forward with a strong understanding of stuff as opposed to a weak one.

    Omg time management. OTL I need to do this and I still have trouble with it but I’m determined to get it down. It’s like I just go and whatever time I use, I use. That’s it. XD But time management would definitely help me get more done.

    1. ㅎㅎ I wandered what that was thought “Hmm?! Strange” and as for Playbook no-way do I want that one lol I am too used to Apple’s messed up system ㅋㅋㅋㅋ used it at the store for 5secs and was confused ><

      Its a hard place to be knowing what you want to do and —what has to be done!!! Haha. Adventure I have had NONE of that with my learning in about 3 weeks actually (except for that book!!)

      아무튼 홧잉 ㅎㅎㅎ ^.^

Leave a Reply ♥

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s